onsdag 24 juni 2009

Länge sen sist.

Var ska jag börja? Jag har ett nytt jobb på samma företag (de har tydligen inte lärt sig nåt), biljäveln har gett upp hoppet så jag köpte en ny, jag har fortfarande ingen motorcykel, jag har inte haft tid att spela in de låtar jag knåpat ihop och jag har en allmänt dålig dag. Räcker det som start?

Igår var en bra dag. Vi hade dambesök så vi grillade lite kyckling, drack lite vin, spelade lite kort och efter en par tre vinglas till spelade vi bikini twister (Twister där alla deltagare måste ha bikini på sig). Dessa matcher ligger för övrigt ute på youtube. Efter detta drog vi ner på puben en sväng, drack ett glas, gick hem och såg en gammal film. Strålande dag.

Idag däremot. Allt gick bra fram till just efter morgonröken. När jag kom in från balkongen hade kattjäveln pissat i sängen. Den avlivas imorgon. Kontoret ringde och meddelade att jag jobbar imorrn. Detta raserar de flesta planer jag hade för morgondagen. Inte nog med att jag inte fick ledigt för att gå på två av mina bästa vännres bröllop på fredag, nej jag måste också svika dem och inte hjälpa till med planeringen kvällen innan. Så imorrn blir det en sväng till Råneå direkt jag vaknar och rigga upp ett PA-system. Snabbt iväg därifrån till veterinären och avliva kattkräket. Raka spåret därifrån till jobbet. Kommer hem klockan 2.30 ungefär. Fredag ska jag också upp till Råneå och se vigseln i alla fall innan jag drar och jobbar igen.

Just det. I och med att jag inte är ledig imorrn så jobbar jag alltså 8 kvällar på raken. Tack.

Anledningen att jag inte är ledig imorrn och att jag inte fick ta ledigt på fredag är att idioterna på kontoret inte har tagit in någon vikarie. Man kan ju tycka att eftersom det är en ordinarie som jobbar denna semesterperiod kanske de borde ta in en ny vikarie eftersom de befintliga går på de ordinarierader som finns. Man kan också tycka att stora delar av det skämt till företag jag jobbar åt borde ersättas av chimpanser för att öka produktiviteten.

Snabb uppdatering: Till råga på ovanstående drabbades jag av en allergichock när jag hade en dryg timma kvar att jobba. Vissa dagar borde man fan inte stiga upp.

"I don't have pet peeves, I have major psychotic fucking hatreds."

G

Inga kommentarer: