söndag 16 maj 2010

And a bird of fire rises from the ashes...

Med rådande omständigheter borde jag inte skriva något alls.
Jag har dock aldrig lyckats begränsa mig när det börjar klia i fingrarna och jag behöver tömma hjärnan, så here goes.

Jag har gått och blivit singel. Detta efter ett gemensamt beslut att det var bäst för båda parter. Vi har beslutat oss att lösa allting som vuxna människor utan att kasta skit på varandra, så detta inlägg är väl genomtänkt och kommer nog inte att bli vidare långt. Bodelningen blir i alla fall enkel. Vi har typ tre gemensamma möbler. Resten är mitt. Jag flyttar så fort jag får en lägenhet och klipper sedan kontakten helt. Detta på grund av diverse anledningar som jag inte tänker gå in på i detalj.

Nog sagt om detta uppbrott. Jag jobbar numera heltid på ett studieförbund plus att jag har kvar mitt fritidsledarjobb, så ekonomin verkar få ett uppsving. Detta kan passa bra när man blir ensam som ska betala hyra osv. Nej just det, nog sagt.

Svängde ner till Pite på cruising igår. Fruktansvärt trevligt sällskap och massor med fina bilar. Blev kär i en charger från 68, men den var lite för dyr för min smak. Blev även kär i en chevapickis, med samma ekonomiska åkomma. Skönt i alla fall att tillbringa tid med sina vänner så man slipper tänka på det som hänt. Nej just det, nog sagt.

Jag har börjat dricka kaffe igen. Det verkar som om den här dieten gör att min mage tål en ansenlig mängd koffein innan den pajar. Passar bra när man jobbar på kontor och är en klar fördel i sociala sammanhang. Alltid kul att bli bjuden på kaffe. Sen håller det min vikt på plats, vilket kan vara jävligt bra inför beach 2010. Nej just det, nog sagt.

Idag är vädret nästan lika vackert som igår. Lite molnigare men det ska klarna upp innan kvällen, så det blir nog en fin afton i goda vänners sällskap med kaffe och cigaretter. Alltid trevligt att sitta och snacka bort några timmar.

Nåja, nu är det dags att plantera sig på balkongen igen med en kamel och resten av kaffekannan.

Mot en bättre morgondag kamrater. Vi räds inte stormen!

Inga kommentarer: