tisdag 25 maj 2010

Just when you think you're sinking...

... you spot the light on the horizon and start swimming with strength you didn't think you had.

Igår hade jag jävligt tur. Jag tryckte refresh i alldeles rätt sekund och fick se en lägenhet före alla andra som jag genast bokade. När jag sedan kollade efter vad det var för lägga (Konsten att boka i blindo) visade det sig att jag, så fort jag fått nyckeln, flyttar in i en mysig liten tvåa på 57 kvadrat. Kommer kicka ass!

Så dagen på kontoret vad i princip bara en lång dans på fluffiga små rosa moln. Jag skulle äntligen slippa slummen, Xet och den myriad av mentalt ofullständiga människor som man omges av här. Inte för att jag flyttar särskilt långt härifrån, men ändå. Det var nog för att hålla ett leende på läpparna trots att inte riktigt allt fungerar som det ska på kontoret.

När jag väl kommit hem packade jag ihop så gott som allt jag äger (har fortfarande kvar i garderob och förråd) och satte mig framför tvn redo att slockna till Dum & Dummare. Fick ett sms som bjöd in mig på den mest mentalt stärkande kaffetår jag någonsin upplevt. Nu är jag inte lika mycket av ett vrak som jag varit de senaste veckorna. Nu håller jag mig flytande.

Tack alla vänner som bryr sig och hjälper till. Snart är jag helt återställd till mitt gamla jag med vissa förbättringar. Inget ankare kedjat kring foten, ny ärrvävnad som påminner mig om att inte göra samma misstag, fler spontana glädjeutbrott (har redan börjat märkas) och en typ av hippie/don't-give-a-shit attityd som man inte kan annat än respektera.

Mot en bättre morgondag kamrater! Stormen är snart över!

Inga kommentarer: