tisdag 18 maj 2010

Planeringsarbete...

Det visar sig att jag inte behöver sköta nåt som helst planeringsarbete inför att jag ska flytta. Har en polare som pluggar på universtitetet som behöver en rumskompis. Vi flyttar in i en trea så fort Lulebo vill ge oss en. Sen blir resten av sommaren jävligt skön. För att inte tala om hösten. Det ska bli grymt skönt att ta sig härifrån, inte bara med tanke på det som hänt utan även pga omgivningen. Inte direkt kul att bo i ett område fullt med pundare, alkoholister och idioter överallt (självklart med vissa undantag som bekräftar regeln), nä då föredrar jag ett område med massor av snygga studentbrudar, trevligt folk och stans bästa pizzeria.

En annan klar fördel är två månader gratis hyra under sommaren. Då kanske man kan lägga undan lite pengar och sätta planerna i verket. Kommer jobba hela sommaren och hösten så långt jag får. Sen i vinter blir det nog fast anställning så fort de planerna genomförts, men det är out of my hands att skynda på saken. Då bor man alltså billigt, jobbar på två jobb, har en jävligt kul rumskompis, trubadurar för studenterna och allmänt glassar... Aaahhhh... Life will be good...

Fram till dess är det bara ett litet helvete. Det känns som att bo själv just nu eftersom Xet knappt visar skallen innanför dörrn innan hon drar iväg och sover hos nån av grannarna. Ganske skönt när man tänker efter, men inte så stabilt under en längre tid. Jag vill flytta nu jävlar direkt så man kan lämna allt elände bakom sig och bara slappna av. Det kommer bli fruktansvärt kul när jag väl är härifrån men fram till dess känns det som en uppförsbacke. Måtte Lulebo vara resonliga så man får flytta in asap när Simme fixat lägga. Det börjar vara lite halvakut för honom också så det kommer nog bli rätt snart.

Let's just leave the past in the past and look towards the bright horizon. A new day dawns. Full of possibilities. Seize it. By the fucking throat!

Inga kommentarer: