tisdag 17 juni 2008

Ser jag så lättlurad ut?

Förhoppningsvis blir detta ett kort inlägg. Jag har haft bilen inne på verkstaden två gånger. Första gången gav de mig en kostnadsberäkning på ca 3000 kr. Detta ändrades under besöket till 6300 kr. I mina ögon lite surt men acceptabelt. Förutsatt att de fixar den så jag kan köra till och från jobbet. Efter att ha fått igen bilen är samma fel kvar och jag är 6300kr fattigare och kommer inte att ha råd att ta mckort förrän i höst. Jag lämnade in bilen igen igår och förklarade att samma fel kvarstår och att jag inte tänkt betala ett öre för att de ska fixa den igen. De tog in bilen över natten och jag cyklade till och från jobbet idag. När jag hämtade ut bilen for jag och handlade. Samma fel kvarstod. Imorgon klockan 07.00 åker jag in till mekanikern igen och talar om hur läget är. Att jag har betalat dyra pengar för att de ska åtgärda ett fel och att de inte har gjort detta. Vill de ha mera pengar får de fråga nån annan. Jag betalar inte ett öre till. Det ingår i garantin på det jobb de utför. Jag accepterar inte att folk försöker utnyttja mig. Jag behöver en fungerande bil. Jag lämnar den till en auktoriserad bilverkstad för att de ska se till att det blir så. Jag betalar (något i överkant) för tjänsten. När då tjänsten inte är utförd ser jag detta som förräderi. Svek.

Quote: "So what did we learn in school today?" "Revenge."

Inga kommentarer: