onsdag 4 juni 2008

Ledighet innebär inte att man kan göra vad man vill

Nog fan blir man förbannad. När man äntligen har blivit ledig från jobbet i en vecka och lyckats mota ut flickvännen till körskolan så man får lite tid för sig själv, inte fan kan man göra det man planerat. Jag hade tänkt sparka igång studion och spela in sångtracket till senaste alstret men i helvete. Självklart är det nåt avdankat helyllefiasko som kommit på att just idag ska det både köras kantklipp runt alla husen i närheten och bilas upp cement i källaren. Hur fan spelar man in något då. Jag har två timmar på mig innan flickvännen kommer hem. This shit always happens to me.
Utöver detta är allt frid och fröjd. På jobbet har jag tillbringat två skift med att min brukare skriker och svär åt mig för att hans mor tagit bort psykmedicinen (igen) samt att min bil ska in på verkstan nästa vecka.
För att sluta på en hög ton i dur har jag i alla fall tagit hem vodka och kahlúa så jag kan blanda vitryssar och några öl så jag har nåt att dricka till grillningen ikväll.
Det hjälper föga när man knappt hör vad man tänker på grund av idioterna i källaren.

Inga kommentarer: