onsdag 25 juni 2008

Skaffar folk barn för att irritera omgivningen?

Inte nog med att slapptaskarna på kommunen anser att klockan 07.00 är en ypperlig tidpunkt att trimma ogräs utanför mitt sovrumsfönster. Nej givetvis är det en svärm barn som springer och skriker åt varann på fotbollsplanen utanför. Jag hade god lust att gå ner och fråga var deras föräldrar bor och sedan knacka på iförd morgonrock, fällhjälm och motorsåg och förklara varför barn ska hållas inomhus åtminstone fram till klockan 10. Detta var den enda morgonen denna vecka jag hade en chans att sova ut. Nu går jag nattskift fram till söndag och avslutar på 3 dubbelskift på vardera 17 timmar. Jag hade behövt sova en stund till. Hade det inte varit för min goda natur (lathet) hade jag använt barnen på fotbollsplan för att illustrera hur svårt det är att gå när man har en fotboll uppkörd i rektum. Jag är ingen morgonmänniska.

Inga kommentarer: