onsdag 11 juni 2008

Sällan blir det som man tänkt sig

Nu har man varit ledig en vecka. Det kunde varit betydligt bättre planerat och genomfört men hur det än är så är ledigheten över. Bilen har varit på verkstan en sväng vilket aldrig är kul. Kostnadsförslaget låg på 3000 och slutade på 6300. Kul när man just har köpt bilen, men nu är det då gjort. Tillbringade fredagkvällen med gamla vänner från universitetet. Mycket trevligt att träffa det gänget igen. Lördagkvällen tillbringades hemma och nere på puben. Otroligt kul kväll. På söndagen fick levern vila en stund från att rensa upp sin ägares förkärlek till goda drycker innan personalfesten som gick av stapeln måndag kväll. Även detta en lyckad kväll.
Jag skulle kunna göra diverse bittra utlägg om varför snygga lättfotade blondiner bara försöker få omkull en när man inte är singel, varför man är sugen på att slakta idioter som säljer bilar med trasig kamrem och ljuger om att ha bytt den eller om hur jävla ansträngande det är att sitta vaken klockan tre och framåt på jobbet när ens kroniska sjukdom slår till, men jag håller mig borta från de utläggen idag iom att jag knappt orkar trycka ner tangenterna på laptopen.
I stället passar jag på att berätta om den kommande helgens aktiviteter. Jag och min kära flickvän sätter oss på en buss och åker 60 mil på fredag. Hennes syster har gått och gift sig och ska ha bröllopsfest. Jag ser verkligen fram emot att träffa Idas familj igen. Det var nästan ett år sedan sist och jag måste erkänna att till och med jag tycker att det är för länge sedan.
Innan jag kastar in handduken för denna gång vill jag även berätta att jag kommer att synas kring mina gamla hemtrakter i midsommar om allt går som planerat.

Inga kommentarer: