lördag 31 maj 2008

Att bita den hand som föder en...

Jepp, konsten att klaga på sitt jobb. Jag ska egentligen inte klaga på själva jobbet. Visst, det suger stundvis, men det är pengar. Däremot klagar jag på allt omkring. Jag har obetald semester, ingen anställningstrygghet, ingen uppsägningstid och för lite i lön. Hur fan ska jag ha råd att ta motorcykelkort i sommar på den här sketlönen? Jag har dock hittat en alternativ pengakälla. Avslöjar inte vad det är (så ingen annan kan sno skiten) men om jag har lite tur har jag 30 lax ner i fickan efter semestern. Då blir det cykelkort och en gammal rysshoj. Det ligger ute ett perfekt exemplar på blocket nu. Kostar 10 kilopix, besiktningsfri, 750 kubik sidventil, sidovagn osv osv. Men fan heller att jag har råd med nåt sånt. Har kollat upp om intensivkurs för kortet. Landar på typ 6 kilopix. Men då var det tiden som tryter då. Är upptagen varenda jävla helg fram till semestern om 6 veckor.
Time will tell on this one though. Jag kommer att göra ett tappert försök att få ihop lite pengar till semestern så jag kan ta kortet då. en cykel får bli ett senare projekt. Chefen känner en kille som känner en kille som importerar rysshojar. Ska snacka med han om en dnepr 750. Sen är det fanimej bara att ge sig ut o rulla. Kommer att äga hela världen.
Fram till dess sitter jag fast på detta jävla sketjobb. Dock ser jag ljuset i slutet av tunneln. Jag har 17 timmar kvar att jobba denna helg. Sen är det 6 veckor till semestern. Sen visar det sig att jag kan bli av med jobbet. Så jag kan nog inte klaga egentligen. Jag får se till att bryta benen under semestern så jag kan mjölka företaget på lite sjukpengar innan det inträffar och samtidigt jobba svart med att bygga hemsidor eller nåt. Nåja. Planerna kommer att gå i lås ungefär lika bra som vanligt. Om ett år sitter jag säkert på samma sketna stol, på samma jävla arbetsplats och beklagar mig lika förbannat mycket över att jag aldrig får tummen ur röven och hittar ett vettigt jobb.
Inte för att verka pessimistisk, men jag tror fan på ödet. Om jag själv hade varit i fullständig kontroll över mitt liv så skulle jag ha bett chefen sätta sig på något trubbigt och snurra för länge sedan. Det är något annat som styr och är det nåt jag hatar är det backseat drivers. Förbannade självbevarelsedrift.

Inga kommentarer: