lördag 17 maj 2008

Jobbar trots sjukskrivning

Jajjemänn! När man sjukskrivit sig för att man rent ut sagt inte får jobba enligt lag på grund av biverkningar på allergimedicin (1-2 tabletter Tavegyl 2-3 ggr/dag ger underlig effekt på kroppen men sjukt grymma drömmar) och trots detta blir akut inringd för att alla andra är på fest eller sitter i polisförhör blir man inte nöjd. Kontoristen ringde för två timmar sedan och här sitter man igen och väntar på att gubben ska tycka att han är klar på toa.
Kul att jobba som pers ass och lyfta omkring en människa när man själv knappt kan stå på benen. Jag hade aldrig tackat ja ikväll om det inte vore för att kontoristen är så förbannat trevlig. Tur som fan att man har nog med piller till att sänka ett slagskepp och att jag är jävligt motiverad till att få in pengar. Inte särskilt kul att jobba när man är hög på allergimedicin, men de får skylla sig själva när man förklarat för dem att man inte ens får köra bil. Undrar just om det är jag eller företaget som åker dit om någon gör en anmälan. Skit samma.
Jag skulle ju klaga på pollen igår, men det blev inget av. Jag antar att detta är en bra början på klagan, men jag skulle vilja fortsätta med att svära och vara allmänt bitter över symptomen. När man vaknar och ögonen bränner som skärselden och man kan inte öppna dem för att allt jävla var har torkat ihop ögonfransarna. När man ställt undan vattenflaskan som man blött upp ögonen med är det dags att rensa käften. Om det inte vore för lite udda biverkningar på Tavegyl om man blandar den med whiskey skulle jag bränna ur halsen med en Calvert före frukost, men eftersom man uppenbarligen aldrig vet när man blir inkallad att jobba under sin sjukskrivning nöjer jag mig med en slurk helvetes stark munskölj. Till frukost tar man två små piller och några klunkar yoghurt och sen ut och röka. När man kommer in från balkongen är de satans ögonen paj igen så då är det ögondroppar som gäller. Utöver detta tas nässpray och en dubbeldos c-vitamin för att hålla luftvägarna hyfsat öppna och för att inte dra på sig nåt på grund av att Tavegylen sätter ner immunförsvaret en bra bit. Först nu börjar segheten av Tavegylen kicka in så det är bara att sätta sig ner och konstatera att man får dyngpisk i bilspel om man inte är klar i huvet. Dagen fortlöper på liknande sätt. Och dagen efter. Och några dagar till. Sen blir det bättre och man kan minska på medicineringen osv osv.
Imorrn vet jag inte riktigt vad jag ska klaga på. Det hela beror på hur många piller jag äter och om Jehovas beslutar sig för att knacka på. Om de gör det kan det bli en relativt lång blogg eftersom jag har väldigt många åsikter om organiserad religion i allmänhet och Jehovas vittnen i synnerhet.
Just nu däremot ska jag dråsa i min stol tills jag hör rop från toan.

Inga kommentarer: