söndag 18 maj 2008

This just in: Sex är tråkigt!

... åtminstone om man tittar på nåt av svts oäkta avkomlingar (minns inte på rak arm vilken det var). De hade en tvåtimmars tabuspecial tidigare ikväll, vilket jag otroligt nog såg fram emot. Detta av tre anledningar:

1. Jag hade redan spelat nog med gitarr för att ha ont i fingrarna av att bara tänka på ett riff
2. Internet låg nere.
3. Jag hade genomlidit en dag när det var sport på ca 50% av kanalerna, 3an körde ett pussycat dolls-maraton och femman (som inte ville vara sämre) körde ett gossip girl-maraton.

Jag tror aldrig jag har varit så uttråkad av att titta på tv som när skiten startade. De gick igenom historien av svensk sexkultur. Anledningen att jag inte bytte kanal var att jag inte hann mota bort kattkräket och ta kontrollen innan min kära flickvän slog sig ner breve och ville se. Då var det bara att finna sig i att man får ligga uttråkad i soffan utan minsta anstymmelse till endorfintillskott i hjärnan. Jag hängde med fram till 60talet innan hon äntligen skulle ha skjuts till jobbet och jag fick lufta riskokaren.
Det enda som har sån makt att det kan göra sex tråkigt måste ju vara statligt styrd tv. Stela tråkiga programledare som dammar av reliker som kallas "sexualitetens frihetskämpar" för att de klädde av sig allt utom underkläderna på hylands hörna. Och folk undrar varför impotens är ett vanligt förekommande problem. Man får fan mera vibbar av att se sommarkrysset.
Jag började fundera om allt detta är en del av en större konspiration att få svenska folket att tro att det är tråkigt och omodernt att knulla. Kanske i ett tappert försök att minska barnafödandet i landet. Kanske för att det är för tidskrävande för studenterna så att de inte har tid att plugga och vi får ett generellt dummare land. Kanske i ett försök att konvertera tillbaka svenska kyrkan till katolicismen. Kanske för att kontrollera svenska folket ännu mera. Nu vet vi ju alla att det inte är så, men det är trots detta en väldigt skrämmande tanke. Jag tänker i alla fall slå ett slag för friheten imorrn bitti så fort gumman kommer hem från jobbet.

Viva la revolucion!

Inga kommentarer: